Jäsenistä 95 prosenttia suosittelee Kiinteistöliiton jäsenyyttä

Julkaistu: 31.08.2021

Taloyhtiöiden hallitukset ja isännöitsijät sekä vuokratalot ovat erittäin tyytyväisiä Kiinteistöliiton ja jäsenyhdistysten palveluihin ja toimintaan. Peräti 95 prosenttia jäsentalojen vastaajista on valmiita suosittelemaan jäsenyyttä kokemustensa perusteella. Kattavaan jäsentyytyväisyyskyselyyn vastasi touko-kesäkuussa lähes 4000 jäsentaloyhtiön edustajaa.

Tyytyväisimpiä jäsenet ovat neuvontapalveluihin, koulutuksiin, viestintään sekä Kiinteistölehteen. Näiden arvosanaksi jäsenten antoivat 9- kouluarvosanojen asteikolla 4-10. Neuvojien asiantuntemus, ammattitaito ja palveluhenkisyys ovat jäsentalojen arvostuksessa korkealla. Kiinteistöliiton alueelliset jäsenyhdistykset saavat omien jäsenten vastauksista raportin, josta selviää jäsentyytyväisyyden lisäksi mm. se mistä aiheista jäsentalot toivovat koulutuksia.

Tärkeimpinä palveluina jäsentalojen vastaajat pitävät neuvontaa, koulutuksia ja Kiinteistölehteä. Kiinteistöliiton lakimiesten antama lakineuvonta koettiin tärkeimmäksi ja hyödyllisimmäksi neuvontapalveluksi, jota etenkin ammatti-isännöitsijät arvostavat. Jäsenmaksua pidetään edullisena suhteessa saataviin palveluihin.

Edunvalvonnassa valtakunnallisesti pidetään tärkeimpinä asioina asumiseen liittyvää lainsäädäntöä ja verotusta sekä isännöintiä. Alueellisen edunvalvonnan tärkeimmiksi asioiksi nousivat asumisen kustannukset, energia sekä jätehuolto ja kiertotalous. Tulokset käsitellään jäsenyhdistysten ja Kiinteistöliiton hallitusten toimesta sekä toimihenkilöiden kanssa. Lisäksi liiton toimikunnissa käydään läpi tuloksia sekä niistä tehtäviä johtopäätöksiä.

Aktiivisten suosittelijoiden ja kriittisesti suhtautuvien suhdetta kuvaava nettosuositteluindeksi (NPS) oli 40. Korkein suositteluhalukkuus oli sivutoimisilla isännöitsijöillä (55) ja alhaisin vuokratalovastaajilla (25). Taloyhtiöiden puheenjohtajien osalta NPS oli 42 ja ammatti-isännöitsijöillä 46. Tulokset osoittavat liiton ja jäsenyhdistysten toiminnan sekä palvelujen vastaavat erittäin hyvin jäsentalojen tarpeita ja toiveita.

Kiinteistöliiton ja sen jäsenyhdistysten imagoa kyselyn vastaajista 97 prosenttia piti asiantuntevana ja aikaansa seuraavana. Henkilöstöä piti asiantuntevana 96 prosenttia ja 95 prosentin mielestä Kiinteistöliittoyhteisö tarjoaa palveluja, jotka ovat tarpeellisia. Tuloksia hyödynnetään toiminnan ja jäsenpalvelujen kehittämisessä.

KTI Kiinteistötieto Oy vastasi kyselyn teknisestä toteutuksesta ja raportoinnista Kiinteistöliiton toimeksiannosta. Kaikki vastaukset on käsitelty luottamuksellisesti ja palaute on raportoitu nimettömänä.

Lisätiedot:

Timo Tossavainen, yhteysjohtaja