Jäsenmaksuun sisältyvät palvelut

Jäsenkiinteistö saa rahanarvoisia etuja jäsenmaksuunsa sisältyen. Kiinteistöä hoitavan isännöitsijän tai toimitusjohtajan sekä taloyhtiön puheenjohtajan ja hallituksen jäsenten toiminta helpottuu, kun tarpeelliset tiedot, neuvot ja ohjeet päätöksentekoa varten saa kiinteistöyhdistyksestä. Osaava hallitus on myös ammatti-isännöitsijän etu!

Puhelinneuvonta Nopeaa apua laki- ja hallinto-, talous-, työsuhde- ja teknisissä asioissa. Soita lakineuvontaan (09) 1667 6300 ma-to klo 9-15 ja pe klo 10-15.

Juridiset lausunnot Jäsentalot voivat epäselvissä tai kiistanalaisissa asioissa pyytää kirjallista lausuntoa Kiinteistöliitosta. Kirjalliset lausunnot, yhtiöjärjestysmuutokset, osakeannit sekä pienimuotoiset asiakirjojen laadinnat ovat maksullisia jäsenpalveluita, jotka hinnoitellaan käytetyn työmäärän mukaisesti.

Lakineuvontaa myös osakkeenomistajille Osakkaat voivat soittaa 0600 01122 ma-to klo 12-16 (1,98 e7min + ppm)

Korjaus- ja tekninen neuvonta palvelee tiistaisin ja torstaisin klo 9-13 numerossa (09) 1667 6311 kiinteistön tekniikkaan, kunnossapitoon ja korjausrakentamiseen liittyvissä kysymyksissä. Korjausrakentamisen neuvontapalvelun toteuttaa kahden yhdistyksen asiantuntijat Kiinteistöliitto Pirkanmaan ja Kiinteistöliitto Varsinais-Suomen neuvontainsinöörit. Palvelu on Kiinteistöliitto Satakunnan jäsenille maksuton.

Energianeuvonta ajanvarauksella. Kiireellisissä neuvonta-asioissa voit myös soittaa vaihteen numeroon (09) 1667 6761. Neuvontapalvelu tarjoaa tietoa taloyhtiöiden toimijoille liittyen energiankäyttöön ja -säästöön sekä energiatehokuutta parantaviin korjauksiin.

Jäsentiedotteet Ajankohtaista asiaa ja käytännön ohjeita 7 - 9 kertaa vuodessa lainsäädännöstä, oikeuskäytännöstä, tariffeista, budjetoinnista, tilinpäätöksistä jne.

Suomen Kiinteistölehti Valtakunnallinen kiinteistöalan ammattilehti, josta ilmestyy 10 numeroa vuosittain. Yksi vuosikerta sisältyy jäsenmaksuun ja jäsenet voivat tilata lisää lehtiä edulliseen jäsenhintaan.

Edunvalvonta Kiinteistöyhdistys seuraa yhteiskunnallista päätöksentekoa kiinteistöjen näkökulmasta osallistuen kiinteistönomistajia koskevaan keskusteluun. Kannanotoilla pystytään vaikuttamaan mm. kiinteistöveron suuruuteen ja kunnallisiin tariffeihin.

Jäsenalennukset Yhdistyksen jäsenkiinteistöt saavat alennuksia mm. Kiinteistöalan Kustannus Oy:n kirjoista ja lomakkeista sekä Suomen Talokeskuksen tekemistä kunnossapitotarveselvityksistä.

Koulutus- ja jäsentilaisuudet Kiinteistöyhdistyksen jäsenilleen järjestämissä koulutustilaisuuksissa käytetään luennoitsijoina valtakunnallisesti ja paikallisesti tunnettuja kiinteistöalan asiantuntijoita, jotka antavat tietoa ja vastauksia ajankohtaisiin kysymyksiin.

Tutkittua tietoa Yhdistyksen jäsenet saavat käyttöönsä jäsensivuilta energian kulutustietoja, tilinpäätöstilastoja, vertailutietoja keskimääräisistä vastikemaksuista, käyttökorvauksista ja vuokrista oman päätöksenteonsa tueksi.

Työnantajapalvelut Työnantajana toimiva taloyhtiö tarvitsee tarkkaa ja täsmällistä tietoa työlainsäädännöstä ja alan työehtosopimusten tulkinnasta. Työsuhdeneuvontaa hoitaa kiinteistöalan työnantajajärjestö Kiinteistötyönantajat ry  puhelinnumerossa 020 7959 480 edellyttäen, että taloyhtiö on toimittanut siihen työsuhteessa olevien henkilöiden palkkatiedot Kiinteistöliitto Satakunnalle.