Jäsenmaksuun sisältyvät palvelut

Jäsenkiinteistö saa rahanarvoisia etuja jäsenmaksuunsa sisältyen. Kiinteistöä hoitavan isännöitsijän tai toimitusjohtajan sekä taloyhtiön puheenjohtajan ja hallituksen jäsenten toiminta helpottuu, kun tarpeelliset tiedot, neuvot ja ohjeet päätöksentekoa varten saa kiinteistöyhdistyksestä. Osaava hallitus on myös ammatti-isännöitsijän etu!

Lakineuvonta maanantaista torstaihin klo 9-15 ja perjantaisin klo 10-15 numerossa (09) 1667 6300

Lakineuvonta palvelee asumisen lainsäädäntöön ja taloyhtiöiden arkeen liittyvissä asioissa. Lakimiehet ovat erikoistuneet nimenomaan kiinteistölainsäädäntöön.

Talous- ja veroneuvonta maanantaista torstaihin klo 9-12 numerossa (09) 1667 6369

Talous- ja veroneuvonnassa palvelee kiinteistöalan kirjanpitokysymyksiin ja verotukseen perehtynyt ja erikoistunut asiantuntija.

Korjaus- ja tekninen neuvonta maanantaista torstaihin klo 9–12 numerossa (09) 1667 6311

kiinteistön tekniikkaan, kunnossapitoon ja korjausrakentamiseen liittyvissä kysymyksissä. Korjausrakentamisen neuvonta palvelee kiinteistön tekniikkaan, kunnossapitoon ja korjausrakentamiseen liittyvissä kysymyksissä. Neuvontapalvelun tuottavat Kiinteistöliitto Pirkanmaan ja Kiinteistöliitto Varsinais-Suomen, Kiinteistöliitto Itä-Suomen ja Kiinteistöliiton asiantuntijat kaikkien Kiinteistöliiton alueellisten jäsenyhdistysten jäsentaloille. Palvelu on Kiinteistöliitto Satakunnan jäsenille maksuton.

Energianeuvonta ajanvarauksella. Kiireellisissä neuvonta-asioissa voit myös soittaa vaihteen numeroon (09) 1667 6761. Neuvontapalvelu tarjoaa tietoa taloyhtiöiden toimijoille liittyen energiankäyttöön ja -säästöön sekä energiatehokuutta parantaviin korjauksiin.

Ikääntyvien asumiseen liittyvä neuvonta maanantaista perjantaihin klo 9–15 numerossa (02) 724 9203

Ikä- ja muistiystävällinen taloyhtiö -hankkeeseen liittyen on jäsentaloille neuvontaa ikääntyvien asumiseen liittyen. Neuvontaa antaa hanketyöntekijä vuosina 2024-25.

Koulutus- ja jäsentilaisuudet Kiinteistöyhdistyksen jäsenilleen järjestämissä koulutustilaisuuksissa käytetään luennoitsijoina valtakunnallisesti ja paikallisesti tunnettuja kiinteistöalan asiantuntijoita, jotka antavat tietoa ja vastauksia ajankohtaisiin kysymyksiin.

Jäsentiedotteet Ajankohtaista asiaa ja käytännön ohjeita 7 - 9 kertaa vuodessa lainsäädännöstä, oikeuskäytännöstä, tariffeista, budjetoinnista, tilinpäätöksistä jne.

Suomen Kiinteistölehti Valtakunnallinen kiinteistöalan ammattilehti, josta ilmestyy 10 numeroa vuosittain. Yksi vuosikerta sisältyy jäsenmaksuun ja jäsenet voivat tilata lisää lehtiä edulliseen jäsenhintaan.

Suomen Kiinteistölehden yhteydessä ilmestyy neljästi alueellinen jäsenlehti Kiinteistölehti Lounais-Suomi. Lehti sisältää alueellista ja ajankohtaista asiaa, sekä tarjoaa yrityksille kanavan tavoittaa alueen taloyhtiötoimijoita. Kiinteistölehti Lounais-Suomi on Varsinais-Suomen, Satakunnan ja Rauman kiinteistöyhdistysten yhteinen julkaisu. Jäsenmaksuun sisältyy yksi vuosikerta ja hallituksen jäsenillä on mahdollisuus lukea digilehteä maksutta jäsensivujen kautta. Lehden mediakortti.

Edunvalvonta Kiinteistöyhdistys seuraa yhteiskunnallista päätöksentekoa kiinteistöjen näkökulmasta osallistuen kiinteistönomistajia koskevaan keskusteluun. Kannanotoilla pystytään vaikuttamaan mm. kiinteistöveron suuruuteen ja kunnallisiin tariffeihin.

Jäsenalennukset Yhdistyksen jäsenkiinteistöt saavat alennuksia mm. Kiinteistöalan Kustannus Oy:n kirjoista ja lomakkeista sekä Suomen Talokeskuksen tekemistä kunnossapitotarveselvityksistä.

Tutkittua tietoa Yhdistyksen jäsenet saavat käyttöönsä jäsensivuilta energian kulutustietoja, tilinpäätöstilastoja, vertailutietoja keskimääräisistä vastikemaksuista, käyttökorvauksista ja vuokrista oman päätöksenteonsa tueksi.

Työnantajapalvelut Työnantajana toimiva taloyhtiö tarvitsee tarkkaa ja täsmällistä tietoa työlainsäädännöstä ja alan työehtosopimusten tulkinnasta. Työsuhdeneuvontaa hoitaa kiinteistöalan työnantajajärjestö Kiinteistötyönantajat ry  puhelinnumerossa 020 7959 480 edellyttäen, että taloyhtiö on toimittanut siihen työsuhteessa olevien henkilöiden palkkatiedot Kiinteistöliitto Satakunnalle.

Paikallinen neuvonta toiminnanjohtajan toimesta (02) 277 5154.

Lue jäsenedut sivulta lisää jäsenille tarjoamistamme palveluista!

Lisämaksulliset palvelut:

Juridiset lausunnot Jäsentalot voivat epäselvissä tai kiistanalaisissa asioissa pyytää kirjallista lausuntoa Kiinteistöliitosta. Kirjalliset lausunnot, yhtiöjärjestysmuutokset, osakeannit sekä pienimuotoiset asiakirjojen laadinnat ovat maksullisia jäsenpalveluita, jotka hinnoitellaan käytetyn työmäärän mukaisesti.

Lakineuvontaa myös osakkeenomistajille Osakkaat voivat soittaa 0600 01122 ma ja to klo 12-15 (1,98 e/min + ppm)