Jäsenmaksuun sisältyvät palvelut

Jäsenkiinteistö saa rahanarvoisia etuja jäsenmaksuunsa sisältyen. Kiinteistöä hoitavan isännöitsijän tai toimitusjohtajan sekä taloyhtiön puheenjohtajan ja hallituksen jäsenten toiminta helpottuu, kun tarpeelliset tiedot, neuvot ja ohjeet päätöksentekoa varten saa kiinteistöyhdistyksestä. Osaava hallitus on myös ammatti-isännöitsijän etu!

Puhelinneuvonta Nopeaa apua laki- ja hallinto-, talous-, työsuhde- ja teknisissä asioissa. Soita lakineuvontaan (09) 1667 6300 ma-to klo 9-15 ja pe klo 10-15.

Juridiset lausunnot Jäsentalot voivat epäselvissä tai kiistanalaisissa asioissa pyytää kirjallista lausuntoa Kiinteistöliitosta. Kirjalliset lausunnot, yhtiöjärjestysmuutokset, osakeannit sekä pienimuotoiset asiakirjojen laadinnat ovat maksullisia jäsenpalveluita, jotka hinnoitellaan käytetyn työmäärän mukaisesti.

Lakineuvontaa myös osakkeenomistajille Osakkaat voivat soittaa 0600 01122 ma-to klo 12-16 (1,98 e7min + ppm)

Korjaus- ja tekninen neuvonta palvelee jatkossa laajemmin eli maanantaista torstaihin joka päivä klo 10-12 numerossa (09) 1667 6311 kiinteistön tekniikkaan, kunnossapitoon ja korjausrakentamiseen liittyvissä kysymyksissä. Korjausrakentamisen neuvontapalvelun toteuttaa kolmen yhdistyksen asiantuntijat eli Kiinteistöliitto Uusimaan, Kiinteistöliitto Pirkanmaan ja Kiinteistöliitto Varsinais-Suomen neuvontainsinöörit. Palvelu on Kiinteistöliitto Satakunnan jäsenille maksuton.

Energianeuvonta ajanvarauksella. Kiireellisissä neuvonta-asioissa voit myös soittaa vaihteen numeroon (09) 1667 6761. Neuvontapalvelu tarjoaa tietoa taloyhtiöiden toimijoille liittyen energiankäyttöön ja -säästöön sekä energiatehokuutta parantaviin korjauksiin.

Jäsentiedotteet Ajankohtaista asiaa ja käytännön ohjeita 7 - 9 kertaa vuodessa lainsäädännöstä, oikeuskäytännöstä, tariffeista, budjetoinnista, tilinpäätöksistä jne.

Suomen Kiinteistölehti Valtakunnallinen kiinteistöalan ammattilehti, josta ilmestyy 10 numeroa vuosittain. Jäsenlehti eli jäsenet saavat lehden edulliseen jäsenhintaan vuonna 2018.

Edunvalvonta Kiinteistöyhdistys seuraa yhteiskunnallista päätöksentekoa kiinteistöjen näkökulmasta osallistuen kiinteistönomistajia koskevaan keskusteluun. Kannanotoilla pystytään vaikuttamaan mm. kiinteistöveron suuruuteen ja kunnallisiin tariffeihin.

Jäsenalennukset Yhdistyksen jäsenkiinteistöt saavat alennuksia mm. Kiinteistöalan Kustannus Oy:n kirjoista ja lomakkeista sekä Suomen Talokeskuksen tekemistä kunnossapitotarveselvityksistä.

Koulutus- ja jäsentilaisuudet Kiinteistöyhdistyksen jäsenilleen järjestämissä koulutustilaisuuksissa käytetään luennoitsijoina valtakunnallisesti ja paikallisesti tunnettuja kiinteistöalan asiantuntijoita, jotka antavat tietoa ja vastauksia ajankohtaisiin kysymyksiin.

Tutkittua tietoa Yhdistyksen jäsenet saavat käyttöönsä jäsensivuilta energian kulutustietoja, tilinpäätöstilastoja, vertailutietoja keskimääräisistä vastikemaksuista, käyttökorvauksista ja vuokrista oman päätöksenteonsa tueksi.

Työnantajapalvelut Työnantajana toimiva taloyhtiö tarvitsee tarkkaa ja täsmällistä tietoa työlainsäädännöstä ja alan työehtosopimusten tulkinnasta. Kiinteistöalan työnantajajärjestönä kiinteistöyhdistys tuntee alan lainsäädännön ja sopimukset. Vain kiinteistöyhdistyksen jäsenenä olemalla sekä ilmoittamalla taloyhtiösi vuotuiset palkkakustannukset paikallisyhdistykseen, voi taloyhtiö saada käyttöönsä alan työnantajajärjestön neuvonta- ja jäsenpalvelut.